Bikini Challengen startti

No niin! Ohjeet on tulleet ja ne on luettu läpi moneen kertaan. Ruokakaupassakin jo kävin ostamassa jääkaapin täyteen rahkaa.

Yllätyin positiivisesti miten paljon tämän hetkinen ruokatilanne vastaa tulevaa ruokavaliota. Suuria muutoksia ei vielä alkuun tarvitse tehdä. Täytyy vain muistaa syödä useammin. Laskin, että aterioiden tauot saan pysymään sopivina vain jos syön pitkän koulupäivän aikana koulussa kaksi ateriaa: yksi kesken päivän ja yksi kotimatkalla. Siinä pieni ongelma ratkaistavaksi..

Liikunnan määrä ei muutu radikaalisti. Samat kolme kertaa viikossa salille ja siihen pari lyhyttä kotitreeniä päälle. Aamulenkkien onnistumisesta en oikein tiedä.. Arkena herätyskello soi kuudelta ja lapset herättää yön aikana useita kertoja. Aerobiset täytynee hoitaa muulla tavalla kuitenkin niin, että ehdin olla myös hoito- ja koulupäivien jälkeen lastenkin kanssa.

Aluksi ajattelin, että noudatan ohjelmaa vähän sinne päin ja sovellan sen omaan elämäntilanteeseen sopivaksi. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että tahdon tehdä tämän tosissani. Sokerinhimo ja herkut on pahimmat vastustajat! Niistä varmaan riittää haastetta varsinkin kun jouluna ja sen jälkeen on tuota suklaata tullu vedettyä kaksin käsin.. Kaikesta herkuttelusta en aio seuraavien viikkojen aikana kieltäytyä: jos äiti tahtoo tarjota juustolautasen tai A viedä syömään niin muutaman poikkeuksen voin varmasti tehdä.

Tavoitteena on saada tietenkin painoa pois mutta etenkin reidet ja jenkat haluaisin saada irti.. Tällä hetkellä käsivarret kasvaa mutta muualla ei muutoksia näy.

Tänne ajattelin viikottain kirjottaa mitä on tapahtunut ja missä on onnistuttu/epäonnistuttu. Onnistumisprosentti on kuulemma suurempi kun tavoitteet sanoo ääneen ja tekee niistä julkisia. Ja nämä kuntosalijutut on katsojamäärien perusteella suosituimpien tekstien joukossa. :)

Ei kommentteja