MAALISKUU & TALVILOMA

Kuvia meidän kuluneelta viikolta, joka oli pojan talvilomaviikko päiväkodista ja kerhosta. Mitään ihmeellistä ei tehty kun isi  oli kuutena päivänä töissä. Lapsille riitti hyvin yökyläreissu mummilaan, serkkujen kyläily, piipahdus Seinäjoella syömässä ja kirpputorilla sekä teurasauton käynti.


Kuukauden vaihtuminen tarkoittaa, että kevät ja kesä on taas vähän lähempänä. Ja tällä viikolla se aurinko todellakin välillä pilkisteli taivaalla!





Saatiin uusi, tilan nimellä varustettu kyltti pihatien varteen. Etenkin tämmösinä aikoina kun on vaikeaa olla maatilayrittäjänä Suomessa, täytyy olla ylpeä siitä mitä tekee. Vielä ei luovuteta, taistelutahtoa löytyy. Ja mä ainakin rakastan tätä maatilan vapaata, vastuullista, raskasta ja sitovaa elämää, joka mun mielestä on enemmän elämäntapa kuin työ.
Seuraavaan kuvaan sopis teksti, johon aamulla törmäsin: "On the farm we raise crops, we raise animals and we raise FARMERS."

 
Herra 4,5v on niin tomera tapaus, että ei paapan ja vaarin selkä- rutinatkaa ollut auttanut. Pakko oli töitä tehdä ku poika vieressä käski! Ja mulla ei ollu sikalasta pois asiaa ennen kun olin sen loppuun asti siivonnu omalta osaltani.



Pikku hiljaa, todellakin PIKKU HILJAA myös mun kellarin ompelutila, jota myös äidin valtakunnaksi voi kutsua, alkaa olla valmis. Seinien maalaus on puoli välissä mutta kaapit on odottanut kiinnitystä pian vuoden. Eilen kannatutin takatuvan vintiltä sivusta vedettävän sängyn puhtaiden mattojen säilytyspaikaksi. Eikös fiksua hyötykäyttöä?

 

Ei kommentteja